I. Zasady ogólne.
1. Podstawowe deklaracje zgodności


Podstawę stosunków w pracy stanowią normy ogólne prawa pracy, wewnętrzne normy Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, Regulaminu Wynagradzania i Regulaminu Pracy, zgodne z ogólnie obowiązującymi przepisami prawa pracy oraz międzynarodowymi zasadami pracy.
Jasne zasady służą zapewnieniu prowadzenia przedsiębiorstwa w sposób zorientowany na wartości etyczne, zgodność prawem, aby we wszystkich dziedzinach aktywności przedsiębiorstwa sprostać tej odpowiedzialności. 
2. Zobowiązanie dla wszystkich pracowników
Każdy pracownik 
Pracownicy mają obowiązek wydajnie użytkować mienie 

Wszelkie sytuacje mogące doprowadzić do szkody w mieniu należy zgłosić bezpośrednio do zarządu 
Możliwości biznesowe spółki jak też jej zasoby nie mogą być wykorzystywane na własny użytek pracowników. Zabrania się czerpania korzyści osobistych z mienia lub w związku z działalnością 

Należy dbać i wspierać dobre imię
3. Przeciwdziałanie protekcjonizmowi
Spółka podejmuje przeciwdziałania protekcjonizmowi we wszelkich miejscach związanych z wykonywaniem pracy, w szczególności dotyczy to: procedur naboru pracowników, określania warunków zatrudnienia, nagradzania, awansowania.
Dobór pracowników oraz osób współpracujących i ich zatrudnienie oparte jest na ocenach kwalifikacji, doświadczenia zawodowego, zaangażowania osobistego i lojalności.
Zabrania się zachowań polegających na faworyzowaniu pracowników, opartych na związkach towarzyskich, rodzinnych lub nierównego traktowania pracowników opartego na konflikcie interesów.
Każdy przełożony jest zobowiązany do oceniania swoich pracowników tylko na podstawie ich pracy i do zapewnienia zachowania niniejszej dyrektywy na obszarze swojej działalności.
4. Zasady współpracy z kontrahentami.
Pracownicy zobowiązani są do równego traktowania wszystkich kontrahentów i przestrzegania zasad uczciwej konkurencji i rzetelności kupieckiej w relacjach z partnerami handlowymi
Partnerów handlowych należy traktować uczciwie, z szacunkiem, w sposób godny zaufania podczas wszelkich działań.
Wszyscy pracownicy są zobowiązani przestrzegać we wszystkich działaniach handlowych i decyzjach obowiązujących przepisów prawa polskiego, norm unijnych oraz przepisów obowiązujących w krajach na obszarze których działa

Oferty dostawców i treść zawieranych umów mają charakter poufny. Bez zgody zarządu nie wolno rozpowszechniać informacji dotyczących treści ofert i umów chyba, że jest to wymagane przepisami prawa lub w związku z prowadzonym postępowaniem organów ustawowych.
Dokumentacja dostaw powinna zawierać wskazanie czynników technicznych i finansowych, które wpłynęły na wybór oferty.
II. Odpowiedzialność społeczna
1. Prawa człowieka


2. Zakaz dyskryminacji

Odnosi się to w szczególności do dyskryminowania pracowników z powodu rasy, pochodzenia etnicznego, płci, religii lub światopoglądu, niepełnosprawności, wieku lub orientacji seksualnej.
3. Bezpieczeństwo pracy i ochrona zdrowia


4. Warunki pracy, zakaz pracy przymusowej i pracy dzieci.


Pracowników należy chronić przez karami cielesnymi oraz przemocą fizyczną, seksualną, psychiczną i słowną. Przestrzega się sfery prywatnej pracowników. Przestrzegany jest zakaz pracy przymusowej wszelkiego rodzaju. W szczególności zachowuje się zasady Konwencji Nr 29 Międzynarodowej Organizacji Pracy z roku 1930 o pracy przymusowej lub obowiązkowej oraz zasady Konwencji Nr 105 Międzynarodowej Organizacji Pracy z roku 1957 o zniesieniu kary w postaci pracy przymusowej.

Jeżeli regulacja krajowa dotycząca pracy dzieci przewiduje ostrzejsze środki, należy dać im pierwszeństwo.
5. Ochrona środowiska

6. Komunikacja

III. Uczciwa konkurencja
1. Zakaz korupcji

W kontaktach z partnerami handlowymi i instytucjami państwowymi interesy przedsiębiorstwa i prywatne interesy pracowników są dobitnie od siebie oddzielone.
Decyzje podejmuje się bez dywagacji niedotyczących sprawy i bez uwzględnienia interesów osobistych.
Należy przestrzegać obowiązującego prawa karnego w odniesieniu do korupcji. Zapewnienie korzyści osobistych przez 
Nie wolno oferować, obiecywać, zapewniać ani zezwalać na pieniężne korzyści osobiste lub inne beneficja, jako świadczenia wzajemne za nieuczciwe faworyzowanie w obrocie handlowym pomiędzy przedsiębiorstwami.
Analogicznie w kontaktach z partnerami handlowymi wartościowe korzyści osobiste za nieuczciwe faworyzowanie w kontaktach handlowych nie mogą być ani wymagane ani przyjmowane.
Zarząd i pracownicy przedsiębiorstwa 
Zasada ta nie odnosi się do prezentów i zaproszeń oferowanych w ramach zwyczajowej gościnności, zwyczaju i uprzejmości.
Każdy pracownik musi ściśle rozgraniczać swoje interesy prywatne oraz interesy
Należy unikać nawet pozorów konfliktu interesów. Nie jest dopuszczalne przyznawanie zleceń najbliższym osobom (np. małżonkowie, krewni, przyjaciele i prywatni partnerzy handlowi). Niedopuszczalne jest również przyznawanie zleceń przedsiębiorstwom, w których pracują najbliższe osoby lub w których najbliższe osoby mają co najmniej 5% udziału.
Niedopuszczalne są działania dodatkowe dla przedsiębiorstw konkurencyjnych i działalności dodatkowej dla partnerów handlowych.
Na wyjątki od powyższej zasady może zezwalać tylko zarząd
Pracownicy, którzy chcą posiadać bezpośrednio co najmniej 5% przedsiębiorstwa konkurencyjnego lub już w takim uczestniczą, muszą zgłosić to Zarządowi. Sprawdzi on, czy istnieje konflikt interesów.
2. Konkurencja

W kontaktach z konkurentami regulacje te zakazują w szczególności porozumień i innych aktywności, które mają nieuczciwy wpływ na ceny lub warunki, w sposób sprzeczny z prawem przydzielają obszary sprzedaży lub klientów lub w niedopuszczalny sposób utrudniają wolną i otwartą konkurencję. Poza tym regulacje te zabraniają nieuczciwych uzgodnień pomiędzy klientami a dostawcami, które ograniczają wolność klienta do autonomicznego ustalenia ceny i innych warunków podczas odsprzedaży (ustalenie ceny i warunków).
Stosowanie skrótów pomiędzy zakazanymi kartelami i dopuszczalną współpracą może stanowić problem. W takich przypadkach należy skontaktować się z pracownikiem ds. compliance.
3. Tajemnice handlowe i ochrona danych osobowych

Informacje poufne oraz dokumenty poufne nie mogą zostać przekazane osobom trzecim bez zezwolenia lub też udostępnione w inny sposób, chyba że udzielono w tym celu upoważnienia,
Zasada ta nie dotyczy informacjach publicznie dostępnych lub też obowiązku udostępnienia informacji w wykonaniu decyzji urzędowej lub sądowej z klauzulą wykonalności.
Chronimy dane osobowe pracowników, współpracowników i kontrahentów zgodnie z zasadami i procedurami Polityki Prywatności.
IV. Zakres obowiązywania, wdrożenie i dostawcy
1. Wdrożenie i zachowanie

Wykroczenia przeciwko compliance należy niezwłocznie zgłaszać właściwemu zarządowi spółki lub bezpośredniemu przełożonemu.
2. Dostawcy


3. Konsekwencje wykroczeń przeciwko compliance
Wykroczenia przeciwko compliance mogą mieć następujące konsekwencje dla pracowników
upomnienie
wypowiedzenie umowy o zatrudnienie
roszczenia odszkodowawcze osób trzecich
kara pieniężna
kara pozbawienia wolności ( w przypadku penalizacji czynu)
Dla 
roszczenia odszkodowawcze osób trzecich
kosztowne procesy sądowe
kara pieniężna
utrata wizerunku
4. Osoby kontaktowe i pracownik ds. compliance
Mają Państwo zastrzeżenia lub pytania?
prosimy porozmawiać z przełożonym lub właściwym działem
jeśli wyjaśnienie nie jest możliwe, należy kontaktować się z zarządem
z zarządem 

Firma
Terplast Sp. z o.o.
Zakłady Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych
ul. Adama Mickiewicza 2
98-200 Sieradz
NIP: 827 000 89 03
REGON: 730151449
KRS: 0000072052
Kontakt
Na skróty
Oferta
Dodatki
ul. Adama Mickiewicza 2, 98-200 Sieradz
ul. Chodakowska 10, 96-503 Sochaczew
© 2022 Terplast - design by 4y4f.com